måndag 10 september 2007

Sjuk..

Stackars Mio är sjuk… Under den planerade okontrollerade träningen tyckte jag att han tryckte med Höger öra. På torsdag morgonen ringde jag Kerstin som tog en titta på honom direkt, eftersom jag var bjuden på duvjakt i lördags eftermiddag, det var vad jag anade, Öroninflammation… Så nu skjuts det inte i närheten av honom på ett tag.

I lördags kom Susanne o Truls en sväng, vi var ute när det regnade som mest, min vanliga otur. Flisa var med o började frysa o tjata L Men vi gjorde jallefall några linjetag. Vi satte upp två punkter skickade rakt med stopp sen UT det gick bra, sedan fick Susanne göra raka för Truls tyckte han skulle bestämma när vi skulle stoppa… Tur hon har jobbat in ett bra positivt NEJ, Mio fick göra lite höger dirigeringar på långt håll. Sedan blev det markeringar för Mio i motvind, o när det var Truls tur så fick han bara titta o gå fot.. Attans Truls har idéer..

I söndags kom Olof, han fick agera kastare… Typ 20 markeringar i motvind på olika ställe fick Mio, kanske 8 som blev bra, resten jobbade han sig fram till o det var bara 3 som var riktigt kass, dvs träning en börjar ge resultat! (Någon som har tips ang mina markeringar så bara hojta till…. Han går ut där han tror att den har trillat (oftast är han väldigt nära) kollar 1kvm runt om den punkten o Nej den var inte där sa han sen drar han en jätterepa.. Oftast springer han in den men jag vill ju inte ha det så…) Snälla hjälp mig!

Ha det bra!

Inga kommentarer: