torsdag 13 september 2007

Markeringar

Hej på Er!

Markeringarna börjar fungera!

I tisdags var det Markeringsträning för Annika Hecktor via SSRK Södra, Mattias gick med Mio eftersom jag hjälpte till att kasta. Jag ställde mig frågan flera gånger varför vi alltid klyddar till det.. Där står Mattias, markeringen kommer jag blundar givetvis för jag vill nog inte ens se vad som kommer hända, men Mio sitter så fint så o så säger Husse "ta den då"... Vad gör Mio? Jo han spikar markeringen fast det gått flera sekunder av bara väntan.. han lyfter inte ens på gumpen i kastet... Varför ????

Jo förmodligen finns ju inga krav runt Mattias merän att "du ska ligga i sängen o i soffan o du får INTE ligga på hårda kalla golv :)

Igår kom Susanne, vi gjorde en linje som vanligt fast nu försvårade vi det lite, vi tog ett träd mitt i trädraden på gamla banvallen här hemma... kastade lite markeringar över vallen till Mio givetvis i motvind!

Sen stadgeträning för Truls o sen när vi står i värsta motvinden då riktar vi upp för att skicka till vårat träd mitt i raden... Hmm vad svårare än min hörna som är så lätt så... Men det gick bra båda hundarna hade lite problem 2 gånger först då dom fastnade strax framför oss (15-20m bort) där alla markeringarna hade trillat för Truls.. men sen spikade dom!
Truls är SÅ duktig på långalinjetag nu!


Vi ses

2 kommentarer:

Susanne sa...

Du glömde ju skriva hur duktig Mio var på markeringarna igår. Tack för att ni ville träna med oss och för mycket god äppelpaj.

Kram Susanne

Caroline sa...

Jo, han var duktig! Det har verkligen börjat lossna nu!

Pajen var så lite så, men gott är det!

Hörs