tisdag 4 mars 2008

Det här med träning..

Hallo i gryningen ;)

Vi har varit lite flitiga här i helgen... Fredagen tillbingades hos Anders o Mirjam, där jag även träffade Birgitta SW o Sofia vi tränade lite gå på linje i svår terräng.. Egentligen var den inte så svår men att gå rakt bland tagg buskar o ris mm o dessutom ha koll på markeringar är inte helt lätt o Mio gillar gå på linje men taggar gör ont säger han :( Sen ställde vi oss i en fyrkant o kastade markeringar till varandra.

Lördag, var vi o tittade på lite ny mark o passade på att träna, det var backar o kullar o vi såg MASSOR av möjligheter att skicka på skrå göra låååånga linjer o markeringar mm, träningen gick väl sådär, några övade stopp o ut och jag o Lena skulle göra markeringar med våra "fantastiska" markörer, det slutade med närsöks övningar istället ;)

Söndag, Mattias fyllde år o har nu ägt Mio i 3år!! Han fick ju honom i födelsedags present för några år sen :)
Jag bestämde mig för att åka bort till marken igen för att bara ta en promenad o rasta hundarna samt kolla av lite var man kan göra vad, liksom... Det var bra för jag hittade en alldeles tom platå o risiga nerförs backar (branter) o fina dalar till lite sök osv... sen vet ni, var det ett stråk med bara björkar 30 meter brett o säkert 150 långt (Ni känner till mina mått sen tidigare) Det var en kraftig brant med omkull välta träd o ris mm mm.. tänk att göra 150 m linjetag på skrå rakt igenom detta ;) Det lyste i ögonen på linje galningen ;)
Jag gjorde ett kort med jumjum o ett på kanske 75 med Mio ....

I går,måndag, ringde Annelie o undrade om vi skulle snabb träna när hon slutade .. sagt o gjort vi trotsade vädret (set snöarde o regnade) o träffades på Järavallen halv sex... snabbt ut o gjorde markeringar m Morris o Mio som fick 2 dubbla o lite linjer sen passade jag på att träna lite ut för att hämta ej inhämtade markeringar bakom en stock. Spindelmannen fick komma ut tillsammans med Nisse en sväng, måste ju visa henne anlednignen till namnet :) JA, som vanligt sprang han full sulla i säkert en kvart sen var det mörkt o vi fick åka hem ;)

Mio har som vanligt gått som en klocka under dessa 4 dagar, det är bara på prov det inte fungerar...

Nu skall jag ge hundarna mat sen tänkte jag gå ut på fältet en sväng.. Natalie har studiedag idag o Flisan är sjuk (hemma friska dagar efter sjuka) ... Så vi lär inte åka så långt idag...

OBS! Vi har platser kvar i båda våra kurser !! Skicka ett mail o anmäl dig!

Hörs!

Inga kommentarer: