tisdag 16 oktober 2007

Polleten...

.... har trillat ner!

Vi var inbjudna av Alexandra o Magnus från Ven till deras andjakt på Färingtofta. Jag fick följa efter Maria långt ut i skogen sen skulle man gå ner där o vidare ut i marken "Gå försiktigt, marken kan försvinna, sa Maria" Kul jul.... men skam den som klagar, jag vill ju ut o apportera massor!!

Jag stod bredvid en skytt sen hade jag 3 st utanför mig på flottar i vattnet o Maria stod i nästa vik liksom o hade 2 utanför sig + att vi hade 3 mellan oss. Jag vet inte riktigt var dom andra hundarna var för jag såg inte dem ifrån min lila vik...
Vi plockade in 20 stsom trillade ömsom i vatten o ömsom på "land" (sank/ vass/ skog). Mio jobbade som en dröm, varje gång jag skickade honom så kom han in med något... Givetvis glömde jag den ny införskaffade våt dräkten i bilen, men jag hoppas det kommer fler gånger...

Foto?? Njä... ute i sankmarken var det blött o alldelses för mycket att göra för att ta fram kameran.. :(

1 kommentar:

Annika och labradårarna sa...

Duktigt jobbat!! Du lär dig, grabben - visst är det KUL?!

//Morsan Minus