måndag 15 oktober 2007

Internationellt A-Prov i Danmark

Oj, vad kul det var, vilken energi o träningsmotivation man fick...

Mirjam ringde o frågade om jag ville med till Danmark! Tja, barn o hundvakt från fem på morgonen till någon gång på kvällen.. inte helt lätt nu när man har varit borta så mycke :(
Men jag kollade runt o som vanligt var det mormor o morfar som ställde upp! Syster hade hand om hundarna... Vad hade vi gjort utan dem???

Efter lite samtal fram o tillbaka med Mirjam så bestämde vi Gårdstånga halv sex + att hon skulle ringa när hon körde för då har ju jag en timme på mig... Tidigt!!!

17 hundar totalt, 3+ 1 hund /domarpar.... Danny (jumjums uppf) hade nr 2 med Coal (Jumjums mamma) o nr 7 med Chip (Italiensk tik) . Jag blev snabbt inkallad som hundhållare och eftersom han skulle gå i frontlinjen med båda hundarna så fick jag gå med en, i snöre förstås, men ändå, första parkett... Mirjam hade nr 15 o Lena Bratsberg nr 14 som gick med Tanni (Bobbys mamma).
För dom svenska tjejerna gick det tyvärr inge vidare, men skam den som ger sig Lena skall starta idag med o Mirjam grämde sig att hon inte hade anmält! Dannys Chip blev 3 placerad med ett Exellent och både Coal o Tanni fick good... (Kita pratar vi inte om..)

Endast ett foto blev det eftersom jag gick på linjen eller i gruppen med hund hela dagen, det är taget precis när både Lena o Mirjam har kommit in i sin första grupp.

Inga kommentarer: