måndag 1 oktober 2007

Fleece täcke


Mio poserar inför kameran...


Jag syr fleece täcke i grått för 175kr/st

Täcket är fast sytt om halsen dvs man får trä det över huvudet, samt med gummiband som man trär runt bakbenen.

Man kan även köpa tyg själv som jag syr av vilket kostar 100kr.
Vill man ha öppning i halsen i form av kardborrar kostar det 10kr extra samt rem om magen (som på det grå täcket) kostar det 15 kr extra.

Jag syr täckena i dubbelt fleece eftersom det blöta/fukten då lägger sig i mellan skiktet och då kommer luft till och hunden blir inte så kall.

Själv föredrar jag att inte ha något alls eftersom jag oftast har mitt täcke bara i bilen för värmens skull, eller under tjocka täcket om det blåser eller hunden är blöt och då blir det klumpigt, men givetvis har det att göra med om hunden kan hantera ett täcke som "inte sitter fast" eller man faktiskt ska spänna fast det?


Hejhej


Inga kommentarer: