söndag 15 mars 2009

WT

Hej

Nu har äntligen helgen varit... Vi dvs jag och Annika höll ett WT för Ssrk Södra igår uppe på Dagstorps Backar..
Vi hade över 40 anmälningar och 38 till start varav 2 är överflyttade till WT i Sösdala, en blandning av labbar, tollare o golden, någon enstaka flatt kom oxå, men eftersom Anna-Lena var nere och höll kurs för dem så missade vi en del där samt EN SPANIEL ;) , som gjorde ett riktigt bra jobb i Öppenklassen. Karin Rankloo vann både Nkl o Ökl med två av sina flattar och Elit klassen vanns av Eva Ferm, maken Bosse och Kathy P kom tätt därefter ;)

Provet flöt på bra, min planering sa att kl 2 skulle vi vara klara och det var vi. Våren var även med oss hela dagen och många som satt uppe på backarna och väntade på sin tur, satt på marken och tog av jackan. Jag hörde även en hel del berömde terräng vilket vi är glada för ;), många pratade även om Elit dirigeringarna ;) men Eva klarade dem båda och sällan har vi sett Kathy gå med ett sånt leende efter station 4.

Hoppas ni hade en lika bra dag som vi, det kändes som det hela flöt på mycket väl under hela dagen, Tack Marcus för fixandet av marken! och tack alla domare och funktionärer som ställde upp!!

Ha det gott allihop...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Caroline!

Kul att få träffa dig i lördags! Vill bara nämna att det var en SPANIEL, med of the record, på lördagens WT.

Vi hade buskul och vilka fina marker!
Läste i din blogg om mannen som du vill krama, för hjälpen med anti-pip träningen. Förmodar att du menar "min gubbe", och jag vet att han blir superglad för en kram och ditt resultat med labben. Håll nu I så att du bevarar resultatet.

Tack för ett fint WT!
// Carin

Anonym sa...

Ja du kan tro att jag var glad efter den dirrigeringen, trodde aldrig att vi skulle ro iland den...:-)
Tack även för väl arrangerat WT!

kram Kathy

www.123minsida.se/kathyocholle