måndag 9 mars 2009

Mycke hund träning nu

Tjenixen

Nu är det mycke..

Fredag em kurs för Gert o Kent, dom skulle kolla av hur långt alla hade kommit o jag är nöjd med mitt resultat, en kanske lite ojämn grupp, men vad gör det, man får lägga upp störningarna efter hundarna i stället ;)

Fredag kväll körde jag och Annika upp till Halen, Olofström och skulle gå kurs för Karin Friberg, det var en salig blandning av hundar, tollare o golden en flatt o 3 labradorer...
Kan nog säga att både jag o Annika var mycke positiva när vi åkte hem, vi hade gått igenom, det mesta från sök, till varierande träning mm. Jumjum fick vara lite försöks kanin på lördagen, vi testa NEJ kommando, hur säger du nej, blir du arg använder du "snälla" nej osv... Vi blev nog alla lika paffa över resultatet... ;)
Agneta oTina Joonas som har Digby Tollers samt Theres som har RiverJoys (2 toillar kennlar) tog massor av foto hela helgen, jag tror dom håller på att sensurera lite sen skall jag stjäla lite ;)

Jumjum har varit sågott som tyst!!! Eller han har låtit såpass lite att typ bara jag har hört det o hur många hundar piper inte lite när man väl står riktgit nära, kan nästan påstå att jag har hört en hel del.. Jag kommer förmodligen krama mannen som hjälpte mig med mitt problem tills han handgripligen drar loss mig ;))


På lördag smäller det!!! WT med SSRK Södra vi har över 40 anmälningar.... Priserna ligger klara här, dock saknar jag en funkis som kan lägga ut dirigerings dummisar på en station ;(

I morgon blir det lång runda med Natalie på cykel, denna gång skall jag ta jogging skor istället för kängorna ;)

Kramiz så hörs vi!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej.. Hittade till din sida via kathy och Olles sida. har en halvsyster till Caliph. :) Har en hund som piper.. och blev så nyfiken på hur du fått bort det? Jag försöker så, men det funkar inte.. Hon är ju duktig på alla sätt, förutom pipet.. Så tråkigt..

Kul att läsa lite om er...
Fina hundar ni har..
ha det gott..