måndag 3 november 2008

Sista jakten....

Nyss på jakten, ja alltså inte sista utan sista innan jag skriver detta, hade jag Jumjum med mig... Jag varvade, tror dom var ute ganska varannan gång...

Jumjum skötte sig helt kanon, fast några goda skratt fick man..

Det låg en fågel i högt gräs, jag skickade Jumme på närsök dit, när han skulle lyfta fågeln så sa den KVACK o Jumme hoppade till, men han fick lite uppmaning att ta o det gjorde han .. Nästa fågel gjorde precis likadant men då pang, klapp han direkt...

Ett annat riktigt trevligt minne var när "ledaren" säger, till dig H, bössan åker upp ett skott o fåglan trillar rakt ner... riktigt fint ;)

Jumjum fick jobba mycket under denna dagen och gickbara bättre och bättre ...

Idag har jag varit o köpt en Neopren väst till Mio som PASSAR!!! Det ni, försök hitta något som passar den spetan... han har en jätte bröstkorg (70cm) men är såååå smal över skuldrorna och magen o halsen, jag hade behövt en blandning mellan Small o XL:) Det blev även ett refleks halsband som jag sett att flera har på kvälls sträcken så man ser sin hund i mörkret...

I morgon är det dax för jakt igen, o mer kommer dena vecka ;)

Hörs

Inga kommentarer: