fredag 7 november 2008

Fasan jakt o kvälls sträck

Hej

Puh, här går det undan, jag jobbar mer än jag vågade drömma om, men skall vi kunna åka skidor så mycket som vi vill så behöver jag jobba ;) (Fastdet är lite syd om Annika som åker på att vara hundvakt, jag tror nog hon drömmer om att mina jobb skall vara slut snart...)

Jag o Mio har varit på fasan jakt, jisses vad han stressade ;( Jag måste börja träna igen o inte bara apportera i "skarpt" läge, där allt MÅSTE in ..... Men efter ett par drev så började han gå riktigt bra, vilket ju är tur för att göra en Kkl nu, känns som ett givet IG med komentaren "det går för fort"

Nu ikväll var vi på sträck, med ett gäng skyttar som vi träffat förut, o vi råkar veta att dom är riktigt duktiga, kommer det 3 fåglar vet vi oftast att vi har tre att hämta ;) Oj så skoj det var, Jumjum var med (som tur var) han fick låna Melkers våtdräckt o han jobbade o jobbade, fångade ett par "simmare" han är snabb som en vessla även i vattnet... Vi eller rättare sagt Håkan hade Minus med sig, fast när hon hade männikso kontakt så satt hon mest i ett snöre som jag band fast i skärpet, men ni vet ju alla om Minus äventyr, och denna dag var inget
undantag ;)

Imorgon skall det klappas på fasanjakt! sen jobba sen maskerad sen sova.....

Hörs

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmmm jag tror det är dags för en uppdatering även hos den som klagar på andra.... :-))