måndag 2 juli 2007

Lille Jumjum

Var tror ni jag hittade lillprinsen nyss? Jo, i Natalies säng....
Han har hittat spiral trappan... oroa er inte, han går inte ner och upp går han jätte försiktigt, men ändå... Vad är det som är så mysigt med sängen och så kul med spiraltrappor?

Idag har vi varit o handlat nytt foder, nu får Jumjum, Royal Canin Babydog Maxi och Mio skall vi pröva på Hills Sensitive Stomach. Han har fått Royals Adult o 4300 innan + att vi har haft en säck av Royal Canins Schäferfoder. Mio har fått känslig mage nu i 2års åldern, så med rekomendation av våran veterinär fick han först 2 Novalocol om dagen men nu är vi nere på 1/dag och tillsamms med detta foder hoppas jag kunna få rätt på det igen.
Det är tydligen väldigt vanligt att hanar i just den åldern får känslig mage och när jag dessutom gick in o bråkade med honom om ledarskapet + att det kom en liten rival i huset så blev det lite mycket, men om jag kör detta foder ett par månader så hoppas vi det skall lösa sig av sig självt.

Träningsmässigt har vi inte gjort nånting idag, Jumjum har fått följa med till djuraffären själv och sedan fikat med Annelie och hennes hundar, vilket är en nyttig erfarenhet för den lille.. Men han tog det som med allt annat, han vände öronen lite, och gick försiktigt fram o hälsade på sina nya vänner så var allt klart.. Han är en underbar lugn liten kille som inte är blyg för något, men ändock försiktig. Mio var inte speciellt missnöjd över att vara hemma eftersom han o Mattias gick ut o städade garaget. Annars brukar han möblera om mm när han är själv, som igår när jag stack i väg o handlade o var borta typ 15 minuter, då hade han med garanterad hjälp från Jumjum vänt upp o ner på all packningen som jag hade med hem från stugan :-)

Inga kommentarer: