tisdag 17 juli 2007

Finfint väder

Vilket väder vi har haft...

Jag har legat på en luftmadrass ute i viken o solat (Inte för att solen ville ta mig, men dock), Mio har simmat fram o tillbaka o ökat på sin kondis o framför att sin muskelmassa massor. Jumjum kom utsimmande en gång när jag var 10m från kanten, sen fick Mattias kalla in honom igen han är ju inte riktigt lärd ännu, han simmar rakt på madrassen o försöker ta sig upp på den o jag vill att han bara skall simma runt den, men det kommer...

På fredag kommer kusinerna som har våran Softis, Lency.. då får man passa sig.. hon skall nämnligen rädda allt som ligger i vattnet o drar sig inte för att varken hoppa från båten eller bryggan o ner i vattnet....

Jumjum har fått sina första riktiga båtfärder :-) Han är såååå cool... Han bara somnade i stora båten efter att ha pipit o gnällt i 2 minuter... o i lilla Farfars ekan (byggdes 1962 tror jag) sover han direkt, så fort man tar på dem flytvästarna så springer Mio till båten o Jumjum efter, sen ner i båten och bara lägger sig.. Skönt att det fungerar eftersom jag inte vill lämna dem i skogen när vi är på sjön..

Snart skall vi till Stockholm o hälsa på Janne o Birgitta, skall bli så skoj att äntligen få se det som Susanne pratar så gott om :-)

Vi ses

Inga kommentarer: