måndag 28 september 2009

Hösten här på riktigt

Hej hopp

Nu är hösten här på riktigt, inte bara jakterna utan riktiga hösten... tjocka jackan har kommit fram o man drömmer sig bort vid datorn när man kollar var man skall åka skidor i år :)
Någon vecka är redan bokat men vi skall väl få tillnågrahelger oxå ...

I övrigt så apporterar vi en del ;) Skall i väg i kväll, till ett nytt ställe som jag o Birthe var på förra veckan, där var jätte trevligt och vill blev glada när dom ringde o frågade efter oss igen ;) Jumjum skall få följamed självidag för i helgen skall Mio få bekännafärg iskärgården..

I lördags var vi på sockerbets träning, Jumjum skulle gå men han var så jobbig så jag bytte hund efter 2 minuter o tog Mio som glänste sig igenom dagen, han gjorde precis vad jag bad honom om, förutom en knallning ... jag har tidigare knäppt med fingrarna när jag skickat honom på en vingad/skammad fågel och det är bråttom, o nu har jag tyvärr gjorot det på en del prov oxå vilket resulterade i att han springer som F vilket han även gjorde nu fast jag trodde jag fått bort det.... Tänk vad vissa grejer sitter....

Nu skall jag planera lite mer jobb, eftersom det regnat (vilket vi är överlyckliga över) så fick jag skjuta fram lite jobb till i eftermiddag ;)

Hörs

1 kommentar:

Elin sa...

Det låter härligt att planera skidsemestrar! :-) Hade varit kul att ses och kanske träna hund? min labbe har snart hunnit bli tio månader och jaktträningen är i full gång! Kan väl höras?

Kram