måndag 4 februari 2008

Stor träning

Igår var det stora dagen med den första storträningen...

Dagen flöt på bra, lite rörigt i början men sedan redde det till sig, Vi provade att hoppa staket med dom stora hundarna, (vi får snart ha ett annat namn än stora för dom flesta är stora nu :) I vilket fall fick vi lite problem där, vi sköt dummisar ut på plöjnaden... Dvs hundarna skulle hoppa över ett stacket vidare 10 m med graneplantor över nästa stacket in i gul gammal torkad säd (eller nåt) som var kanske 15 meter sen ut på plöjnaden.. vad vi inte visste (inte alla jallefall) var att mitt i det gula gick en väg/stig + att stacketet var näst intill osynligt för hundarna så själva markeringen var det lilla problemet i övningen :) En del övade sedan bara stacket o en del fortsatte med andra grejer...

Lunch bestod av korv m bröd o till fikan var det kanelsnäckor, chokladbollar o någon annan kaka.. Mums

Efter lunch gick vi på linje.. 2 funkisar (Carina o Sussane) en skytt (Jonas) o resten fick nr 1-8 första rundan gick 1-4 o Rune var domare nästa runda gick 5-8 o Anders var domare. I mina ögon en super övning där jag verkligen fick känna vilken hund jag har på vänster sidan. Markeringar kom o dirigeringar skulle hämtas o än den ena än den andra hunden gick som på rälls... Minus Finus, letade dock sork :) o Ducken går som en tickande bomb som bara smäller av när det är hans tur :) TACK Rune o Anders som skickade oss när det var vår tur o la up denna kanon övning.

Sen fick små hundarna (där har vi det igen.. små hundar??) komma ut igen... Jag var kastare o skytt, inget jag är så bra på men men, det är ju hundarna som skall markera :).... Truls, Zäta, Lipton, Bobby o Pusslet gick riktigt bra på dom 3 punkterna vi hade lagt ut med störnings skott osv.

Ny träning blir det nog inte förrän på lördag, för jag måste jobba lite :(



Hörs!

Förresten... foto finns på Truls blogg o kommer väl en dag även på Minusens blogg :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

STORT TACK FÖR IGÅR, DET VAR MYCKET TREVLIGT O LÄRORIKT. TILLOCKMED VÄDRET FIXADE NI MED KANON!!MORRIS MATTE

Annika och labradårarna sa...

Min matte har faktiskt lagt ut bilder redan nu, och jag har skrivit en LÅNG berättelse om hur det var på storträningen.

Sen är det faktiskt så att sorkar ÄR viktigare än tennisbollar. Så det så!!